21 april Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 21 april Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

21 april Kalibaru

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

21 April 2014 | Indonesië, Kalibaru

Heerlijk uitgeslapen tot acht uur. De imams hebben, waarschijnlijk speciaal voor ons, de versterkers wat zachter gezet zodat we niet wakker van ze zijn geworden. We zijn de enige ontbijters maar worden prima verzorgd. Op een tak voor ons huisje hangen twee vliegende honden. Je kunt heel dichtbij komen. De beestjes hebben scherpe tanden. Na het ontbijt lopen we naar de markt. Er is van alles te koop. Niemand is opdringerig. We kopen wat bij twee meisjes. Ze vragen 70.000 rp ( 4,5 euro). Via onderhandeling komen we uit op 40.000. Ze proberen lachend nog even de 10.000 wisselgeld in hun zak te steken en willen ook de waaier van Yvonne. Met een brede lach op het gezicht nemen we afscheid. De meisjes blijkbaar zeer tevreden met de prijs, wij met de leuke onderhandelingen. De chauffeur rijdt ons naar een plaatselijk massagehuis. Yvonne krijgt een ouder vrouwtje en Paul een van gemiddeld leeftijd. Voor 6 euro p.p. worden we van top tot teen onderhanden genomen. Langs de hoofdweg in Kalibaru zien we een tiental kraampjes die allemaal dezelfde aluminium potten, pannen etc. verkopen. Dit hebben we nog niet eerder gezien. We maken een wandeling over de boerderij en de plantage die bij het resort horen. Op de boerderij staan een aanzienlijk aantal "Hollandse" koeien. Een oude tuinman wenkt ons en laat ons verschillende gewassen zien. Tegen de middag begint het weer te betrekken en net als we in het zwembad liggen begint het te regenen. Een echte tropische regenbui. Goed voor de mooie planten hier maar minder voor ons. We zijn bijna nog net zo wit als aan het begin van de reis.

• 21 April 2014 - 17:31

Riet:

Mooie beelden weer... jammer dat jullie veel regen hebben joh. Ik hoop toch dat jullie genieten!! ☺

• 21 April 2014 - 19:38

INA:

Tjee, wat zijn die beesten groot. Lijkt me doodeng om er zo bij te staan. Zo te lezen zijn jullie alweer dicht bij Bali. Wij hebben ons ook in Kalibaru laten masseren, waarbij er aan Harm gevraagd werd of hij nog iets meer wilde... ha ha ha.

• 21 April 2014 - 20:24

Floor :

Hoi Jut en Jul,
    Ondanks dat het af en toe regent blijken jullie een fantastische vakantie te hebben. Als ik de foto's bekijk zijn jullie op bijzondere plekken geweest de afgelopen dagen. Ik wens jullie de komende tijd nog veel plezier en aangename ontmoetingen met wat jullie ook tegenkomen. O ja, bruin worden gewoon bruine schoensmeer kopen, zeker even onderhandelen!! Want voor niets gaat de zon op.
    Groetjes, Floor en natuurlijk van Mieke