30 april Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 30 april Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

30 april Kuta

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

30 April 2014 | Indonesië, Kuta

Vandaag bezoeken we het zuidelijke schiereiland van Bali. We huren weer onze chauffeur van twee dagen terug in. Hij staat al enthousiast te zwaaien als we aan komen lopen. Hij brengt ons eerst naar Nusa Dua. Als we uit de auto stappen worden we gelijk meegevoerd naar een tafeltje en krijgen een boek voorgeschoteld met alle activiteiten die hier mogelijk zijn en dat zijn er nogal wat. We kiezen voor een tocht met een boot met glazen bodem en een bezoek aan een schildpaddenfarm. Als we op het strand komen om op de boot te stappen is het een gekrioel van mensen en bootjes. Terwijl we op onze boot staan te wachten, overspoelt plotseling een grote golf het strand. We hebben onze schoenen en rugzak op het strand staan. Op het laatste nippertje kunnen we onze spullen redden uit de zee. We krijgen met zijn tweetjes een boot. Op zee gooien we het brood dat we hebben meegekregen overboord. Er komt een soort vissen op af. De glazen bodem in de boot is niet nodig. Buitenboord zijn de vissen beter te zien dan door het glas. Na het vissen voeren gaat het met hoge snelheid naar de schildpaddenfarm. Ze kweken hier schildpadden om weer terug te zetten in de natuur. We krijgen een gids en fotografe mee. We kunnen tussen de schildpadden lopen en ze oppakken. Er zijn nog veel meer dieren die je kunt dragen, aanraken en mee op de foto kunt; een vliegende hond, een leguaan, een kaketoe, een arend en een slang. In vliegende vaart varen we weer terug. Op het strand worden we bijna weer verrast door een hoge golf die het strand overspoeld.
We rijden naar GWK. Dit staat voor de hindoegoden Garuda, Wisnu en Kencana. Het is een park in aanleg met als toekomstig hoogtepunt een beeld van meer dan 100 m hoog van deze drie goden. Delen van het beeld zijn al klaar maar aan het grootste deel wordt nog gewerkt. Er is ook een show met Balinese dansen. Tijdens de show komt er een behoorlijke regenbui over.
Laatste bezoek van vandaag is aan Uluwatu. Dit is een tempel die op het zuid-westelijke puntje van Bali ligt. De tempel zelf is niet spectaculair maar hij ligt schitterend boven op de rand van de klif. Op het tempelcomplex lopen veel apen rond. We zien hoe een aap er bijna vandoor gaat met de bril en tas van een vrouw die even een foto wilde maken.
Om half drie zijn we weer terug bij het hotel en duiken het zwembad in en daarna nog even een massage.

• 30 April 2014 - 18:44

Ina:

Weer een echte topdag zo te lezen en te zien. GENIETEN!!!!!!!

• 01 Mei 2014 - 00:29

Riet: