5 April Tangkahan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 5 April Tangkahan - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

5 April Tangkahan

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

05 April 2014 | Indonesië, Sumatra

Om 8.00 uur vertrekken we naar de olifanten op circa 1 km lopen van het hotel. Er is een filmploeg uit Singapore aanwezig die opnamen maakt voor een kinderprogramma. Veel geschreeuw en drukte. De olifanten worden naar de rivier gebracht en op het strandje eerst handmatig van hun uitwerpselen ontdaan. De oppassers gaan met hun hele arm in de olifant. Het is ons niet helemaal duidelijk of dit ter vermaak van de toeristen is of een functie heeft. Daarna gaan de olifanten de rivier in en krijgt iedereen een borstel om de olifanten te schrobben. Het is ook mogelijk om je door een van de olifanten te laten douchen maar daar doen we niet aan mee. Bang om nat te worden. Even later begint het echter te regenen en worden we toch nat. Het blijft regenen ook gedurende de olifantentocht door het bos en over de rivier. We zijn met twee olifanten. Onderweg maken we een korte stop en mogen we nog even voor op de olifant zitten. De rit eindigt bij ons hotel. We zijn compleet verzopen. Tijd om de koffers in te pakken want we gaan naar onze volgende stop; Bukit Lawang.Om 8.00 uur vertrekken we naar de olifanten op circa 1 km lopen van het hotel. Er is een filmploeg uit Singapore aanwezig die opnamen maakt voor een kinderprogramma. Veel geschreeuw en drukte. De olifanten worden naar de rivier gebracht en op het strandje eerst handmatig van hun uitwerpselen ontdaan. De oppassers gaan met hun hele arm in de olifant. Het is ons niet helemaal duidelijk of dit ter vermaak van de toeristen is of een functie heeft. Daarna gaan de olifanten de rivier in en krijgt iedereen een borstel om de olifanten te schrobben. Het is ook mogelijk om je door een van de olifanten te laten douchen maar daar doen we niet aan mee. Bang om nat te worden. Even later begint het echter te regenen en worden we toch nat. Het blijft regenen ook gedurende de olifantentocht door het bos en over de rivier. We zijn met twee olifanten. Onderweg maken we een korte stop en mogen we nog even voor op de olifant zitten. De rit eindigt bij ons hotel. We zijn compleet verzopen. Tijd om de koffers in te pakken want we gaan naar onze volgende stop; Bukit Lawang.
We worden om 13.00 uur opgehaald met een oude jeep. Geen airco dus ramen open. Een rit om snel te vergeten. De weg is erbarmelijk, slechter kan niet. Onze nieren zitten niet meer op dezelfde plaats als vroeger. Ook het uitzicht is over het algemeen niet geweldig. Palmboomplantage na palmolieplantag. Om 15.30 uur komen we suf geschut in Bukit Lawang aan. Het hotel heeft maar 2 sterren maar ziet er fantastisch uit. We spreken met een gids af om morgen een jungletrip te doen waarbij we oerang oetangs gaaproberen te spotten. Als het regent gaat alleen de tocht niet door. Inmiddels is het na een droge middag weer gaan regenen.

• 06 April 2014 - 04:34

Martijn:

Leuk die dagverslagen! Hoop dat Yvonne niet al te veel last heeft van haar blauwe oog. Veel plezier morgen bij de oerang oetangs.

Grt Renate, Jinthe en Martijn

• 06 April 2014 - 12:23

Ina:

Vonneke en Paul,
    Wat een prachtige reis hebben jullie. Zo met een gids annex chauffeur komen jullie opplekken waar je anderss nooit zou komen.
    Genieten dus en dat blauwe oog geneest vast wel weer.
    Wij zijn woensdag uit Sevilla gekomen. Erg mooi, maarook erg vermoeiend. Ik moet nog steeds bij slapen.
    Maar zijn blij dat we gegaan zijn. Knuffel van Harm en mij en genieten maar.....

• 06 April 2014 - 14:41

Albert:

Hij Yvonne & Paul, wat een geweldig leuk verslag en foto's... we volgen jullie graag!
    Veel plezier !

• 07 April 2014 - 16:56

Marian:

Wat leuk, jullie verslag! Jammer van de regen...we zijn benieuwd naar het vervolg; bezoek aan de Oerang Oetangs gelukt? Fijn vakantie nog, liefs van Henk en mij, X