6 april Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 6 april Bukit Lawang - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

6 april Bukit Lawang

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

06 April 2014 | Indonesië, Sumatra

Vroeg op want we hebben voor 7.30 uur afgesproken met onze gids voor onze jungletocht. Het is bewolkt maar droog. Yvonne haar darmen beginnen op te spelen. Volgens de gids komt het van de malariapillen. Gelukkig gedurende de tocht geen last meer. We gaan niet via de geëigende weg naar de voederplaats van de oerang oetangs maar gaan gelijk achter ons hotel de jungle in. Het eerste bijzondere beest dat we tegenkomen is een schorpioen. Even later zien we makaken en thomas leafmonkeys. In de verte horen we gibbons gillen. Na circa 1,5 uur spotten we de eerste oerang oetangs. Een mannetje en een vrouwtje. Nog wat later zien we een moeder met jong die erg dicht bijkomen. We trekken verder door de jungle en de gids vertelt over de verschillende planten en bomen. We zien o.a. merbau, rotan en meranti. We komen onderweg een ander groep tegen die een thomas leaf monkey uit de hand voeren. Tegen twaalven komen we bij de voederplaats waar nog een jong vrouwtje zit die uit de hand van de gids eet. Het lopen door de jungle is moeizaam. Het is warm en vochtig, we gaan heuvel op, heuvel af en de bodem is glad door alle regen die is gevallen. De gibbons krijgen we helaas niet te zien. Aan het eind van de tocht krijgen we nog een lunch. Nasi goreng speciaal met kip en ananas. Alles koud maar prima te eten. Met een bootje gaan we naar de overkant van de rivier en lopen via een weg met allemaal winkeltjes terug naar het hotel waar we om ongeveer 13.30 uur aankomen. We zijn goed smerig en kunnen wel een goede douche gebruiken. Het huisje heeft echter slechts een lege kokosnoot waarmee je koud water over jezelf heen kunt gooien. Het is behelpen maar werkt wel. Langs de rivier is het druk met dagjesmensen uit Medan, de grote stad. Als we later nog wat langs de rivier lopen vragen 2 jongetjes of ze met ons op de foto mogen. We zijn een bezienswaardigheid vooral voor de kleine kinderen. In Medan zien ze nauwelijks buitenlanders. We drinken nog wat in een lokale gelegenheid. Tegen het eind van de middag begint het te druppelen. De regen zet gelukkig niet door.

• 06 April 2014 - 14:15

Wil.:

Wat een leuke foto's .
    Jammer van die regenbuien maar ja het blijft in ieder geval warm.
    Ik zie het allemaal weer voor bijkomen de warmte de mooie oerang oetangs.
    Liefs Wil en Wim.

• 06 April 2014 - 14:32

Mieke En Floor:

Hoi vakantiegangers,
    Zo te zien vermaken jullie je goed. Leuk om jullie te volgen.
    Mooie foto's hoor!!

Mieke en Floor

• 06 April 2014 - 14:38

Riet:

Wat leuk de foto's te zien joh.

• 06 April 2014 - 14:44

Riet:

Wens jullie nog een hele fijne tyd!
    Groetjes...

Interessante , leuke foto's

Groetjes!

• 07 April 2014 - 07:44

Hans En Wil:

ooo heerlijk zeg en wat een leuke foto's!!! kan niet wachten tot het volgende verslag. Bij mij komen ook de herinneringen weer boven....veel plezier! xx

• 07 April 2014 - 18:33

Marian:

Wat een mooie foto's, wat een avontuur! Mooie voortzetting van jullie vakantie gewenst!
    Veel plezier, liefs van Henk en mij, X

• 08 April 2014 - 00:26

Andrea Hommes:

Eindelijk heb ik het door dankzij John.
    Ik zat steeds op Facebook te kijken en vond het vreemd dat ik niets hoorde. Ik heb nu de verslagen gelezen van de afgelopen week. Wat een avontuur en Yvon op je blauwe oog na nog alles heel? Jullie hebben al heel wat beestjes en grotere dieren gezien sommige misschien eng en andere heel leuk denk ik. Als ik alles zo lees weet ik al dat ik daar niet naar toe hoef. Ik blijf het vanaf nu volgen hoor. Hier gaat alles zijn gangetje. Groetjes ook van John.

• 14 April 2014 - 21:36

Rita:

Wat een leuke foto's. Die prachtige apen. Vooral als er een kleintje aan moeder hangt is het zo mooi.