24 april Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 24 april Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

24 april Ubud

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

24 April 2014 | Indonesië, Ubud

We huren een motor voor minder dan 3,5 euro maar moeten daar nog wel benzine in gooien want de tank is bijna leeg. Je moet bij het tankstation zeggen voor hoeveel rp je wilt. We doen 20.000 rp maar dat redden we niet. Na 18.000 rp en 2,5 l is de tank vol. We rijden naar het zuiden omdat er een ceremonie zou zijn in Batu Bulan. Dit blijkt niet zo te zijn volgens een vriendelijke meneer die naast ons stopt. Dan maar naar het Bali bird park en Bali reptile park. De vriendelijke meneer rijdt voor ons uit. Bij het park aangekomen wil hij geen fooitje voor de moeite. De toegangsprijs voor de parken is van Europees niveau. Het zijn mooie parken maar niet al te groot. De roofvogelshow wordt al snel afgebroken omdat het begint te regenen. Gelukkig maar een klein buitje. Er zijn mooie vogels te zien en je kunt op de foto met verschillende vogels. Het bijzondere is dat de parkfotografen ook foto's maken met het toestel van de bezoekers zodat je hun foto's niet meer hoeft te kopen.
Als we op weg gaan naar onze volgende bestemming, duikt langs de kant van de weg de vriendelijke meneer weer op. Of we een zilverfabriek willen zien. Hij rijdt voor ons uit en we komen in een werkplaats waar een tiental zilversmeden aan het werk zijn. Daarna worden we een luxe toonzaal binnengeleid. Mooie spullen met mooie prijzen. We kopen niets. De vriendelijke meneer zegt dat we bij hem thuis gratis allerlei soorten koffie kunnen proeven, ook de Luwak koffie. Dit is koffie van koffiebonen die door civetkatten zijn gegeten en uitgepoept. Deze koffie is echter niet gratis maar kost 3,5 euro per kopje. We geven aan dat we niet houden van de koffie in Indonesië maar wel op zijn bedrijf willen kijken. Hij rijdt ons voor naar de doorgaande weg maar is plotseling uit beeld. Blijkbaar kan hij niets aan ons verdienen. Even later komt er weer iemand naast ons rijden met een praatje. Het eindigt als we op zijn vraag of we Luwak koffie lusten ontkennend antwoorden. We rijden de rest van de middag rondom Ubud. We raken zo nu en dan de weg kwijt als we de dorpjes ingaan. Onderweg een klein buitje. Mooie natuur en overal hindoeïstische tempels. Om half vijf leveren we vermoeid de motor in. Je moet op de motor continue opletten, op het verkeer voor je, achter je, op tegemoetkomende verkeer, voetgangers, honden en op het wegdek want er zitten nog wel eens gaten in. Als we weer op ons terras zitten, komt de regen met bakken naar beneden.

• 24 April 2014 - 18:48

Ina:

Jullie hebben vast erg genoten om zo met z'n tweetjes op pad te gaan. Jammer dat het verkeer zo hectisch is. En ja, regen hoort er bij in de tropen. Anders zou het er niet zo mooi groen zijn.....
    Hoe lang mogen jullie nog genieten van deze mooie reis? Dikke knuffel Ina

• 24 April 2014 - 20:43

Marian:

Jeetje wat zien jullie veel mooie dingen! Prachtige natuur en specifieke inheemse bijzonderheden! We wensen jullie nog een fijne vakantie toe, liefs Henk en Marian X

• 25 April 2014 - 11:11

Gemma:

wat heerlijk, geniet er maar lekker van,droom ik even verder
    gr. gemma