13 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 13 september - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

13 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

14 September 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een dag van uitersten waarop we gezien hebben waartoe de natuur in staat is maar ook waar toe de mens in staat is. Om 09.00 uur waren we al aan de wandel. Eerst een uur bovenlangs de canyonrand, toen circa 45 minuten de canyon in naar beneden en daarna weer omhoog. Volgens de borden moest je voor 1 uur naar beneden rekenen op 2 uur om weer boven te komen. We waren sneller weer boven dan naar beneden. Wat een conditie! Maar de beelden waren weer fantastisch. Om 12.30 uur stapten we weer in de auto voor een rit naar de westelijke kant van de canyon om een wandeling over de Skywalk te doen. Dit is een glazen platform dat 20 m uit de wand van de canyon steekt en waar je dan 1200 m naar beneden kunt kijken. De rit erheen was geen pretje. De laatste 75 km was binnenweg waarvan 35 km onverhard. Toen we daar uiteindelijk om 17.00 waren aangekomen, in de middle of nowhere, bleek het wandelingetje $75 (ex. belasting. Hier moet over alles nog eens zo'n 10% belasting worden betaald) p.p. te kosten. Foto's mochten niet worden genomen. Dit ging ons toch iets te ver en ons niet alleen. Onverrichterzake maar verder. Gelukkig spotten we onderweg nog een miep-miep (loopvogel). Op naar Las Vegas. De weg hier naar toe gaat over de Hooverdam. Een gigantische dam in de Colorado rivier. Het was al donker toen we Las Vegas binnen reden. We gingen voor het beste hotel op de strip, The Venetian. We vonden het zonder probleem en sloten aan in de rij auto's. Na wat onderhandelen kwam er, mede omdat het zondag is, een acceptabele prijs uit. De koffers werden uitgeladen en naar onze kamer gebracht en de auto werd in de garage gezet. Via het casino gingen we naar onze kamer. Immens. Een zithoek, een bureau, een eettafel, een kaptafel en 3 televisies. De zonwering en de gordijnen gaan met afstandbediening open en dicht. Het hotel zelf is onvoorstelbaar. Centrum is een namaak San Marcoplein met een plafond waardoor het 's-avonds lijkt of het klaarlichte dag is. Zowel binnen als buiten varen gondels. We eten gezellig op het plein. Bij de kamer is een bon voor $25 om te verspelen in het casino. We raken hier snel vanaf in een gokapparaat. Als we om 00.00 uur naar buiten gaan is het daar nog warmer als in het hotel. Minstens 30 graden. De stad bruist nog en vele winkels zijn nog open. De Grand Canyon is overweldigend maar dat geldt ook voor Las Vegas. Het wordt een latertje. We willen zo lang mogelijk van onze toch wel prijzige kamer genieten.

Foto's op http://picasaweb.google.com/pgieze/WestAmerika13September#

• 15 September 2009 - 17:35

Anneke:

Hallo Yvon en Paul ,wat zien jullie veel en wat is het daar mooi he vooral de uitzichten ben je nog met een helikopter er over heen gevlogen ?? en nu op naar las vegas dat is ook heel groots opgezet ,geniet ervan en de groetjes van Anneke.

• 16 September 2009 - 20:31

Sonja En Niek:

Hallo Yvon en Paul, door jullie verslag beleven wij onze Amerika reis weer opnieuw. Nog veel (gok)plezier,groetjes van Sonja en Niek.

• 17 September 2009 - 06:48

Wil En Wil:

Hallo vakantiegangers.
    Wat leuk om jullie zo te volgen.Door de foto's zijn wij ook een beetje op vakantie.Geniet nog maar lekker want het schiet al weer op.
    Liefs Wil en Wim.

• 17 September 2009 - 12:38

Ina:

Hai Yvonne en Paul,
    Ik heb niet eerder kunnen reageren, daar we op vakantie waren. Wat en geweldige reis maken jullie weer. De glazen wand boven de canyon heb ik ooit als bijlage gehad. Doodeng om daar op te staan. Geniet van jullie reis........Ina