12 september - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 12 september - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

12 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

12 September 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We vertrekken op tijd richting Grand Canyon en passeren verschillende landschappen. Van ruige rotspartijen tot vlakke prairies. We missen de bisons. Indianen (zonder veer) vinden we bij de vele stalletjes langs de weg waar sieraden, potjes, beeldjes en tomahawks worden verkocht. Tegen het eind van de ochtend bereiken we Desert View, het eerte uitzichtpunt aan de zuid-oostkant van de canyon. Een overweldigend schouwspel. In de loop van de middag rijden we verder westwaarts van uitzichtpunt naar uitzichtpunt. De canyon is ruim 400 km lang, max. 29 km breed en 1,6 km diep. In de diepte is de Colorado rivier te zien. De weg langs de canyon eindigt na 25 km in Grand Canyon village. Hier is een groot bezoekscentrum en zijn de motels geconcentreerd. Bij het centrum spotten we een grote zwarte harige spin. Volgens omstanders een tarantula. Het weer begint om te slaan en grote regendruppels vallen net nadat we in de auto zijn gestapt. We zoeken snel een motel op.
Foto's op http://picasaweb.google.com/pgieze/WestAmerika12September#