20 september - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 20 september - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

20 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

22 September 2009 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We halen bij de supermarket die we gisterenavond gevonden hebben, wat lekkere broodjes en beleg. Eindelijk weer een behoorlijk ontbijt en lunch. De rit naar Yosemite National Park is kort. We komen het park binnen via Tioga Pass, de enige toegang aan de oostkant. We rijden zo'n 75 km door het park naar het centrum, Yosemite Valley. Onderweg stappen we regelmatig uit om van het landschap te genieten. We lunchen aan de rand van een meertje. Onderweg komen we weer een gebied tegen dat geheel verbrand is. De brand was afgelopen augustus. We zien hier en daar in het bos nog rookpluimen. De brand is dus nog niet helemaal geblust. Aangekomen in Yosemite Valley begint het zoeken naar een slaapplaats. Ondanks dat het zondag is, is er geen hotelkamer te krijgen. We eindigen uiteindelijk in een tentcabin in Curry Village. Het is een vierkante canvas tent met 2 bedden, een nachtkastje en een lamp. Het belangrijkste attribuut is een kast buiten waarin alle etenswaren en drank moeten worden opgeslagen. Ook in de auto mogen dit soort zaken niet worden achtergelaten. Je moet bij het inchecken hier zelfs voor tekenen. Beware of the bear! Die zitten hier blijkbaar in overvloed evenals de eekhoorns. Ook een hert staat doodgemoedelijk op een grasveld naast een grote groep kinderen. De voorzieningen zijn eenvoudig en vooral gericht op hikers.
Foto's van vandaag op

• 22 September 2009 - 05:33

Marit:

leuk zo'n slaapkamer.

Hoop dat jullie nog beren op de weg treffen.

Groet.