3 september - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 3 september - Reisverslag uit Big Sur, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

3 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

05 September 2009 | Verenigde Staten, Big Sur

Het afhaalpunt voor de auto is twee straten van het hotel. We krijgen een Nissan Almira mee. Een automaat met 2.5l. Zonder problemen vinden we de uitgang van SF. Een tegenvaller is dat de tomtom het niet doet. We rijden over highway 1 naar het zuiden. Tot aan Santa Cruz een schitterende weg langs de Pacific Ocean. Ruige rotsen en zo nu en dan een zandstrand.In Santa Cruz een schitterende boardwalk. een efteling in het klein aan het strand. Boven zee vliegen pelikanen die zich zo nu en dan in het water storten voor een visje. Naar Monterey pakken we de 17-mile drive. Een private weg langs de kust waar voor negen dollar moet worden betaald. Geldklopperij. Het is wel mooi maar niet veel anders dan elders aan de kust. De tocht eindigt in Carmel waar we bij een hotel de prijs vragen. $119 vinden we te duur en rijden verder. Tegen 19.00 uur komen we het volgende motel tegen. $150. Weer verder. Het begint donker te worden. Altijd gedacht dat de USA bezaaid was met motels maar dat valt tegen. Tegen achten komen we in de middel of nowhere een motel (Lucia Lodge in Big Sur) tegen. Prijs $166, geen tv, internet of ijskastje. Wel schitterend gelegen. Ook het eten is duur maar wel lekker.
De foto's zijn te zien op http://picasaweb.google.nl/pgieze/WestAmerika# . Helaas zijn er weinig internetcafes zodat het uploaden van foto's niet altijd gaat.