24 en 25 januari - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 24 en 25 januari - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

24 en 25 januari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

25 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Oamaru

24 jan. vroeg opgestaan. Met de shuttle naar de camperverhuur. Fris met een beetje vocht. Prima camper. Even wennen aan het links rijden en met je linkerhand schakelen. Bij een grote supermarket voor een weeshuis boodschappen gehaald. Eten is hier niet goedkoop. De stad uit en naar Littleton en dan verder langs de kust. Schitterend. Jammer dat het nog wat bewolkt is. Plotseling kunnen we niet meer verder. Weg niet geschikt voor campers. Via een omweg komen we uiteindelijk toch bij ons doel, Akaora. Stadje bekeken en daarna naar de camping. Schitterend uitzich over de baai.Cica 160 km gereden.
25 jan. om 8.00 uur vertrokken richting zuiden. Gestopt in Oamaru na 300 km rijden over highway 1. Een tweebaansweg zoals je die bij ons in de polder hebt. Alleen zo nu en dan een strook vierbaans zodat je kunt passeren. De meeste auto's zijn Japanners en Fords. Veel oude roestbakken. In Oamaru staan we nu op de camping. Vanavond gaan we naar de blauwe penquins kijken. Die komen bij het vallen van de avond aan land. Het weer is matig, miezerig en fris.

• 25 Januari 2007 - 06:39

Jan & Marijke:

Leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Die tweebaans wegen blijf je wel houden, maar files hebben wij daar nooit meegemaakt. Geniet ervan

• 25 Januari 2007 - 08:33

Henk En Marian:

Hoi wereldreizigers! we krijgen nu jullie berichten binnen, mooie foto's en een mooie camper.Duur mandarijntje!Geniet van jullie reis en we zijn nu al benieuwd naar het vervolg. Dikke kus, Henk en Marian

• 25 Januari 2007 - 08:38

Rita:

Geweldig, wat een mooi uitzicht aan de kust. Ben benieuwd naar de blauwe pinquins!

• 25 Januari 2007 - 10:57

Ank & Miral:

ola met z`n beidjes echt ontroerend die mannetjes in Japan. Bij benadering voel je je Queen en King of sinterklaas maar die baardmans is dan maar watgewoontjes .
    de wet van Murfie heeft jullie wel even te pakken genomen mandarijn en locker na zo lang reizen n beproevinkje
    Maar dan :: het grote avontuur een prachtige kamper en ergens pinguins die speciaal voor jullie aan land gaan komen lees ik . we kijken uit naar het vervolg enjoy !! het is hier overgens rond het vriespunt lekker fris dikke knuf Miral en Ank

• 25 Januari 2007 - 10:59

Ank:

Beware voor de zandvlooien aan de oostkust !!!! x

• 26 Januari 2007 - 08:11

Daan:

Klinkt allemaal hartstikke leuk! En de camper zit er ook goed uit. Geniet ervan en zon die komt vanzelf.
    Met Tijmen gaat het goed. Hij heeft zich woensdag prima vermaakt op het kdv. Veel plezier bij de pinquins

• 26 Januari 2007 - 16:03

Anneke:

hallo Yvon en Paul ,het ziet er allemaal erg mooi uit geniet ervan en ik hoor wel weer van jullie groetjes .

• 26 Januari 2007 - 17:23

Piet En Ans:

Piet en Ans Gelukkig net even er aan gedacht even naar jullie verslag te kijken.Hardstikke leuk om dit zo te zien.Wij blijven jullie volgen.Groetjes Ans en Piet.

• 27 Januari 2007 - 10:34

Bas En Amanda:

leuk we gaan jullie volgen.
    veel plezier en geniet ervan!

groeten, bas en amanda

• 27 Januari 2007 - 12:25

Ank:

benieuwd naar meer nieuws .
    in Tokoroa ? heeft Leo Duivenstein gewoond toch zit effe te bedenken of dat het het noordereiland is , of toch het zuidereiland ??
    Jammer! dat hij niet mee leest . Misschien ? weten Piet en Ans zijn adres
    zomaar een gedachte.
    warm groetje Ank

• 28 Januari 2007 - 18:17

Ina:

Heel leuk jullie trip te lezen. Wij hebben de 1e dag ook Banks Peninsula genomen. Heb mijn dagboekje erbij gehaald. Alles komt weer naar boven. Geniet ervan. Het mooie weer komt heus nog wel. Bij ons waren de eerste dagen ook bewolkt.

• 28 Januari 2007 - 18:36

Jeannette:

Hoi Yvonne en Paul
    wat leuk om jullie trip op deze manier van afstand te volgen. Geniet ervan en tot later......groetjes Jeannette