Aankomst in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Aankomst in Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Aankomst in Christchurch

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

23 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Aangekomen in Christchurch om 09.30 uur plaatselijke tijd. Precies 12 uur verschil met Nederland. Bij de douane werden we eruit gepikt. In de scanner zagen ze een rond voorwerp. Bleek onder in de rugzak een manderijn te zitten. Het is streng verboden om in NZ etenwaren in te voeren. Gevolg 125 euro boete. Met de shuttlebus naar het hotel. Kamer was nog niet beschikbaar en daarom de bagage maar in een kluisje. Nadat we het deurtje gesloten hadden bleek dat we eerst hadden moeten betalen zodat het deurtje niet meer openging. Een goed begin. Het weer is goed; circa 23 graden, licht bewolkt. Vanmiddag de stad in geweest. Ziet er leuk uit.

• 23 Januari 2007 - 13:33

Dirk:

Voorkom de volgende pech: de camper uit? Altijd sleutel op zak!

• 23 Januari 2007 - 21:18

Ina:

Wat zonde van de boete. Jullie wisten toch hoe streng ze zijn op het vliegveld. Nog je bergschoenen meegenomen Yvonne? Pas op met links rijden, maar dat hebben jullie ook al gedaan in Engeland.

• 24 Januari 2007 - 08:30

Marit:

Hai Paul en Yvonne,

Balen, dat met die mandarijn.
    Komt ons bekend voor, gelukkig geen boete.
    Bergschoenen met aarde eraan zijn ze ook niet blij me, zelfs tentbodems werden er onderzocht....
    Tip van die sleutel van Dirk,hele goeie.Laat er een bij maken en stop die in de tas van de ander.
    En tape er een onder de Auto op een geheime plek(goed op een "ver weg plek kabeltje")
    Nooit paniek.
    Leuk om "onze reis"zo nog een keer mee te beleven.
    Tip om die boete terug te verdienen... er zijn Bingo of Game/Lottohuizen, en die zijn ingericht met hele goede Foodcounters, voor weinig.Buffet met zelf scheppen, vers en echt goed.
    Kun je haast zelf niet tegenop met kopen en koken.
    Tijd kun je lekker aan reizen besteden.
    Bij de Fjorden is er een in het dorp waar wij Vinicen heet het geloof ik( hert )hebben gegeten. Heerlijk.

Veel plezier verder.
    Groet,
    Marit

Groetjes

• 25 Januari 2007 - 07:43

Syl:

he pap en mam, klinkt erg goed allemaal! Ik ga hier dit weekend jullie huis onveilig maken en volgende week lekker skieen!!!
    kus syl