Tofino 1 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Tofino 1 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Tofino 1

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

11 Juni 2015 | Canada, Tofino

We rijden op ons dooie akkertje naar Tofino. De weg is bochtig en smal en er is weinig verkeer. Onderweg maken we weer een wandeling door een stuk regenwoud. Bij de VVV halen we wat brochures en wandelroutes. Een van de routes is afgesloten omdat er een beer is gesignaleerd. Dat is niet het enige gevaar dat we lopen. Langs de weg staan borden met "Tsunami hazard zone" en "Tsunami evacuation route". Hopen dat er geen aardbeving komt. De eerste camping die we oprijden bevalt ons niet. Kleine plaatsen en erg duur. De tweede heeft meer variatie in plaatsen, alleen valt er niet veel te kiezen. Hoewel het nog geen 12 uur is, zijn er nog maar een paar van de 250 plaatsen beschikbaar. We krijgen een plek onder de bomen maar met uitzicht op de oceaan. Het schitterende strand ligt op 50 m afstand. Een nadeel; we waaien uit onze hemd. Er staat een lichte storm. We wandelen naar Tofino dat verder ligt als gedacht. Het stadje stelt niet veel voor. We oriënteren ons voor een whale watching trip. Gezien de harde wind is het nog niet zeker of alle afvaarten doorgaan.
Door de harde en ook koude wind is het niet comfortabel om buiten te zitten en moeten we ook afzien van ons dagelijks kampvuur.