18 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 18 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

18 februari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

19 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om 07.30 uur verzamelen we voor de dolfijnen. Wetsuits aan en flippers passen en dan kunnen we uitvaren. Een strak blauwe hemel en een gladde oceaan. Dat belooft veel goeds. We zijn met 15 man en gaan nu in een kleiner bootje dan gisteren. Als we tegen 10.30 uur nog geen dolfijnen hebben gezien geven we de moed op. De snoepjesdoos is al twee keer langs geweest en we hebben ook al onze plak cake gehad. De schipper begint al te praten over het gaan kijken naar de zeehonden. Plotsklaps is er commotie.Iemand heeft dolfijnen gezien. Het is een kleine groep. Tegelijkertijd meldt ook een andere boot dat ze dolfijnen hebben gevonden. De schipper besluit daar heen te gaan en we belanden tussen steeds weer opduikende en dan weer verdwijnende groepjes dolfijnen. Steeds als een groepje opduikt gaan er 4 mensen het water in. Het aantal dolfijnen is niet zodanig dat je echt tussen de dolfijnen zwemt maar als we in het water liggen met onze snorkels zien we tot twee keer toe de dolfijnen onder ons door zwemmen en horen we hun gefluit. Toch een bijzondere ervaring. Ondertussen zien we ook weer twee vliegende vissen. Om 12.30 uur zijn we weer terug. Ons volgende doel is de Coromandel, wat verder langs de kust omhoog. We passeren de woonplaats van Leo Duivestein. We hebben hem twee keer gebeld maar krijgen steeds zijn antwoordapparaat waar we maar een boodschap in hebben ingesproken. We staan nu op een camping in Hahei, weer op tientalle meters van het strand. Je merkt dat we in de buurt van Auckland komen. Er is veel verkeer en de campings zitten goed vol, ook met tenten.

• 18 Februari 2007 - 19:50

Marit:

Te gek!!!
    Mooi he, die dolfijnen.
    Welk soort was het?

• 19 Februari 2007 - 11:23

Rita:

Wat fijn dat die dolfijnen niet op afspraak komen, zo zie je dat niet alles geregeld kan worden. Wilde dolfijnen spelen volgens mij niet met mensen, ze leiden ze alleen maar af. Leuke foto's weer!

• 19 Februari 2007 - 21:34

Anneke:

geweldig dat je de dolfijnen hebt gezien en gezwommen ,een mooie foto .geniet nog ,want het schiet nu op .groetjes Anneke.