15 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 15 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

15 februari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

16 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het zag er somber uit bij het opstaan maar uiteindelijk kwam de zon door en werd het een mooie dag. Tijd voor de Thermal Explorere Route. Een weg met allerlei bezienswaardigheden op thermo- geologisch gebied. Om 9.00 uur liepen we al in het Craters of the Moon park in Warakei. Een park met veel stomende kraters. Next stop het Waiotapu Thermal Wonderland. Toen we aankwamen dachten we alletwee; De Efteling! Een file en hordes mensen uit bussen. Uiteindelijk viel het wel mee met de drukte. Hier veel meer te zien aan heetwaterbronnen en allerlei mineralenafzettingen. Hierna naar de Waimangu Volcanic Valley. Een mooie wandeling gemaakt langs een aantal vulkanische verschijnselen en met de bus weer terug. Overnachten doen we op een kleine camping in Waikite Valley. De camping heeft een aantal baden die gevuld worden met water uit een geothermische bron. Het water komt met een temperatuur van 97 gr. uit de bron en wordt afgekoeld tot 37 gr. Een uitstekende temperatuur om een bad te nemen. Het is ook de eerste keer in al die weken dat we 's-avonds langere tijd buiten kunnen zitten.
We hebben bij de vorige dagen gelukkig weer wat foto's kunnen zetten.

• 16 Februari 2007 - 07:57

Syl:

ziet er lekker ontspannen uit...

• 16 Februari 2007 - 12:53

Rita:

O, wat geweldig. Doet me wel aan Costa Rica denken. Dat warme bad...heerlijk. En alweer schitterende foto's! Jullie blijven genieten! Liefs uit Castricum

• 16 Februari 2007 - 14:11

Andrea:

Gelukkig maar dat het water zo goed afkoeld anders lijkt het me erg heeeeeeeeeeeet.
    Het weer zit niet zo mee begrijp ik maar al het mooi`s wat jullie zien maakt dat weer goed.
    Geniet er van.

Groetjes,

Andrea

• 16 Februari 2007 - 15:22

Henk En Marian:

Hoi allebei, wat een prachtige foto's en wat een verscheidenheid aan omgeving! Erg mooi! Geniet er lekker van, vakantiedagen gaan zo snel! Dikke kus van ons allemaal!

• 17 Februari 2007 - 09:29

Marit:

Ik ruik de rotte eieren lucht bij deze prachtige foto's!

Wat mooi!

Groet,