lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

lake Louise

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

30 Mei 2015 | Canada, Lake Louise

Via twee toeristische routes rijden we naar Lake Louise. Onze angst dat de camping vol is vanwege het weekend blijkt ongegrond. Plek zat. Helaas heeft onze plek geen vuurplaats. De camping wordt omringd door besneeuwde bergtoppen van circa 3000 m hoog. Lake Louise is bekend om zijn twee meren, Lake Moraine en natuurlijk Lake Louise. Beide zijn schitterend. Bij beide meren is het druk maar er is nog geen ijsje te krijgen. We zitten in grizzlyland. Op de meeste wandelpaden moet of wordt aanbevolen met een groep van 4 of meer personen te gaan. Het tentgedeelte van de camping is omsloten met een elektrisch hek waar 7000 Volt (lage stroom) op staat. Zelf het rooster bij de ingang staat onder spanning. Toch zitten we aan het eind van de middag onbezorgd een zoutje te knabbelen naast de camper. We zijn niet bang voor de beer?! Foto's op