Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Victoria

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

16 Juni 2015 | Canada, Victoria

Als we opstaan is het bewolkt maar als we onderweg zijn klaart het al snel op. Het is maar een klein stukje naar Victoria, de grootste stad op Vancouver Island. Gelukkig vinden we redelijk snel twee parkeerplaatsen. De camper is te groot voor een. Ook voor twee plaatsen betalen. We lunchen met zicht op de haven waar het een drukte van belang is; boten voor walvisexcursies, watertaxis, de veerboot naar de VS en watervliegtuigen die heel spectaculair opstijgen en landen midden in de stad. We bekijken het parlementsgebouw van binnen en van buiten en maken een wandeling door het "oude" stad. Oud betekent hier eind 19e, begin 20e eeuw. Een mooie, ruime en schone stad.
Het vinden van onze camping heeft nogal wat voeten in de aarde. We hebben geen adres maar wel een plek op een weinig gedetailleerde kaart. Na wat zoekwerk komen we er uiteindelijk. Een parkcamping zoals we die al vaker hebben gehad. We kopen wat hout voor wat waarschijnlijk ons laatste kampvuur wordt in Canada. Morgen gaan we terug richting Vancouver.