Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Whistler

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

07 Juni 2015 | Canada, Whistler

Het is vandaag weer een tropische dag. Nadat we de boodschappen hebben gedaan, vervolgen we de 99 naar Pemberton. Een schitterende weg. Plotseling loopt er tot onze verbazing een beer op de weg. Hier hadden we niet op gerekend. Dus ook hier beren. We stoppen bij Joffre lakes. Een populair gebied. De parkeerplaats is vol maar we zetten de camper maar half voor de ingang. Naast de parkeerplaats is het lower lake. De trail naar het middle lake is 3,5 km en naar het upper lake 5 km. We beginnen en zien wel waar het schip strandt. De tocht naar het middle lake heeft een stijgingspercentage van gemiddeld 10%. Het is continue omhoog. Als we na een uur aankomen zijn we bekaf. Maar de beloning is hoog. Een schitterend uitzicht op het meer en de gletsjer. Het upper lake laten we maar zitten. We hebben het al warm genoeg. We rijden verder naar Whistler. Hier werden in 2010 de olympische winterspelen gehouden. De prijzen van toen hebben ze op de camping in stand gehouden. Zo'n dure camping hebben we nog niet gehad.
Foto's op

• 08 Juni 2015 - 16:31

Ina:

Hai luitjes,
    Wat genieten jullie zo te lezen. Ik heb het idee van de prachtige landschappen het meest. Hier alles oke, maar vandaag vrij fris weer. Een luie dag thuis genomen.

• 10 Juni 2015 - 22:23

Jan & Marijke :

Hallo berenjagers,
    Mooi avontuur beleven jullie!! Wat voor mensen ontmoeten jullie? Is het weer erg warm? We zouden op die grote hoogtes wat kou verwachten.
    Hier alles goed, eindelijk een beetje zomer, maar zo hoort het ook want morgen ben ik jarig.
    Goede reis verder!
    Jan en Marijke

• 11 Juni 2015 - 15:35

Narti:

Hi lieve mensen,
    Prachtige verhalen, jullie genieten ervan zo te lezen. Toch niet opgegeten door een beer heh!!!!
    Na 7 juni, geen berichten meer.!!!!!
    liefs en geniet...
    Narti en Albert