Wells Gray - Reisverslag uit Barrière, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Wells Gray - Reisverslag uit Barrière, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Wells Gray

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

05 Juni 2015 | Canada, Barrière

We zitten op een camping met alle faciliteiten dus doen we maar eens een was. Om elf uur vertrekken we richting Wells Gray Park, een provinciaal natuurpark.Na 10 km onze eerste waterval, redelijk dicht bij de weg. Na weer 10 km de tweede waterval. Deze ligt verder weg en we maken een wandeling van 1,5 uur. 20 km verder waterval nummer drie. Hier worden we lekgestoken door de muggen. Het bloed spat alle kanten heen. We besluiten de dag met een van de mooiste watervallen van Canada, Helmcken Falls. Deze heeft een hoogte van 141 m. Het park heeft in totaal 20 watervallen. In de buurt van de laatste waterval, gaan we op een echte natuurcamping staan. Geen faciliteiten maar wel een picknicktafel en vuurplaats en je hoort alleen natuur. Een parkwachter komt langs rijden om het kampgeld op te halen. We steken het kampvuur snel aan om de muggen te verjagen. Er staan een stuk of 6 campers op de hele camping en het enige dat je hoort, is de nabij gelegen rivier en het knetteren van het vuur. Wat betreft het wild is het een enigszins tegenvallende dag. Het blijft beperkt tot klein spul. Het begon met een muis die in het zwembad van de camping zwom, in het bos zagen we nog twee verschillende padjes en een regenworm die door een stel uitgebreid op de foto werd gezet. We zagen nog wel uitwerpselen die volgens ons zeer wel van een beer konden zijn, want beren zijn er hier ook, maar een beer zien, ho maar.

Foto's op https://picasaweb.google.com/118214753872728038829/Canada5Juni