Clearwater - Reisverslag uit Barrière, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Clearwater - Reisverslag uit Barrière, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Clearwater

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

04 Juni 2015 | Canada, Barrière

Vandaag verlaten we de Rocky Mountains. Het wordt drukker op de wegen en we komen weer boerderijen en steden tegen. We passeren de tijdgrens en zetten ons horloge een uur terug. Het verschil met Nederland is weer 9 uur. In Blue River doen we een riviersafari ondanks het vermogen dat dit kost. Met een kleine boot varen we de rivier af, op zoek naar wild. We zien een adelaar met een witte kop in een boom zitten. Na een klein uurtje zien we eindelijk een kleine beer die langs de oever scharrelt. Wij denken, ha een grizzly gezien zijn grijze vacht. De gids helpt ons uit de droom. Gewoon een zwarte beer. Deze kunnen verschillende kleuren krijgen. We stappen nog even uit bij een mooie waterval. Als we weer terug varen, zit de adelaar er nog. Misschien toch een opgezette voor de toeristen. Al met al een leuke trip.

We belanden uiteindelijk in Clearwater waar we op een voor canadese begrippen luxe camping gaan staan. Stroom, water, afvoer en wifi. We hoeven in ieder geval niet bang te zijn voor beren en elks; het hek gaat om 22.00 uur dicht.

Het weer is de hele dag wisselend geweest. Veel bewolking, redelijk wat regen en soms de zon.
Foto's op