Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

26 Mei 2015 | Canada, Revelstoke

Een dag om niet te vergeten. Voordat we vertrekken gaan we nog even naar het toiletgebouw. Als we teruggekomen is de deur van de camper op slot. We zijn buitengesloten. De deur van de camper heeft twee sloten die zowel van binnen als buiten zijn te bedienen. Als een van de sloten aan de binnenzijde in een bepaalde stand staat, valt de deur na sluiten in het slot. Was ons helaas niet verteld. Gelukkig was de parkwachter aanwezig. Deze belde een monteur die binnen 20 min aanwezig was en een portier open maakte. Op naar Revelstoke. We verlaten de drukke Okanagan vallei en komen weer in bergachtig gebied. In Revelstoke gaan we na een bezoek aan de VVV naar het Mount Revelstoke National Park. Er loopt een steile weg naar de sneeuw. Langs de weg zijn verschillende punten met een schitterend uitzicht over de omgeving. We zitten tussen besneeuwde bergtoppen. Helaas kunnen we niet doorrijden tot aan de sneeuw. De weg is al eerder afgesloten omdat campers bij de sneeuw niet meer kunnen keren. We gaan te voet verder, deels door een prachtig bos, deels over de weg. De sneeuw is echter te ver weg. Op de terugweg zien we plots een beer op de weg. Dat is even schrikken. Hij blijft staan maar wij moeten weer terug naar de camper. We lopen langzaam zijn kant uit, ondertussen luid pratend. Eindelijk loopt hij door en verdwijnt in het bos. We lopen voorzichtig verder en nemen het bospad terug. In het bos komen we hem weer tegen maar hij blijft op veilige afstand. We gaan naar de camping. Hoewel deze volgens het boekje van alle gemakken is voorzien valt het tegen. Hij ligt tussen de weg en een spoorlijn. Hierop rijden gigantische treinen. We telden bij een trein 115 wagens. Iets bij ons vandaan staat een tent. Als de eigenaar thuiskomt blijkt zijn koelbox en een jerrycan verdwenen. Een beer. Samen met twee maten wordt de beer verjaagd. Als ze weg zijn, zien we wat later de beer weer opduiken naast de tent. Hij kijkt ons aan en schrikt daar blijkbaar zo van dat hij weer verdwijnt. Foto's op https://picasaweb.google.com/118214753872728038829/Canada26Mei

• 28 Mei 2015 - 11:56

Ina:

Hai Yvonne en Paul,
    Ik heb jullie toch nog gevonden. Lukt het jullie om met zo'n knoert van een camper om te gaan?
    Zo te lezen genieten jullie volop. Maar ik had je al gewaarschuwd voor de beren.........
    Zo zie je maar.