23 april Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 23 april Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

23 april Ubud

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

23 April 2014 | Indonesië, Ubud

Gisteravond voor het slapen gaan bezig geweest met het verwijderen van de tientallen mieren op de wastafel. Ze komen uit de afvoer omhoog. Niet prettig.

Om acht uur werd het ontbijt op ons terras geserveerd. Op naar Monkey Forest. Dit is een soort Apenheul met alleen makaken en een paar hindoeïstische tempels. De apen zijn niet agressief maar springen soms spontaan op de bezoekers. We zien een moederaap met jong waarbij de navelstreng nog vast zit. Een grote aap is bezig om een kokosnoot open te maken. Hij haalt de bast eraf en gooit daarna met kracht de kokosnoot op een plank of steen. Terwijl we hierna staan te kijken, poept er een aap vanuit de boom op Paul zijn T-shirt. Het park is mooi. Vanuit het park maken we een wandeling van ongeveer 10 km rondom Ubud, door rijstvelden en dorpjes. Onderweg kwamen we langs een huis dat te koop stond. We vonden het wel iets voor ons. De deuren zaten er al in (zie foto). In een van de dorpjes zitten allemaal kunstschilders. Overal staan offergaven. Kleine schaaltjes van bladeren met bloemblaadjes, zoutjes en soms wierook. Ze liggen voor huisdeuren, winkels en op auto's. We drinken wat in een café. De jongen achter de bar is erg vriendelijk. Hij krijgt Nederlandse les dus testen we hem een beetje. Hij moet nog veel leren. Om half twee zijn we terug in het hotel, moe van het lopen in de zon. Het begint, zoals we gewend zijn, weer te betrekken. Het blijft echter de rest van de dag droog. We lopen aan het eind van de middag nog even naar de markt waar Yvonne haar afdingkwaliteiten weer laat gelden. We eten in een van de vele restaurants hier.

• 24 April 2014 - 15:58

Rita:

Gossie, wat leuk dat jullie nu ook in Monkey Forrest hebben gelopen en in Ubud. Wat een brutale apen he? Ik bedoel de apen hoor.....maar wat zijn de vrouwen daar mooie he? Met die mooie kleding en de hele dag bezig met hun offertjes!
    Geniet nog maar even, groetjes xxxx