13 April Jakarta - Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 13 April Jakarta - Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

13 April Jakarta - Bandung

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

13 April 2014 | Indonesië, Bandung

Om kwart voor vijf wakker geworden door de oproep tot gebed. We zitten op 9 hoog maar het leek wel uit de kamer naast ons te komen. De oproep was aan ons niet besteed.

Bij het ontbijt gebakken aardappeltjes gegeten. Die hadden we al een tijd niet gehad. Heerlijk. Het aanbod bij het ontbijt was überhaupt zeer uitgebreid.

Onze eerste stop vandaag was de botanische tuin van Bogor. Een schitterende en zeer grote tuin. Het grote voordeel hier t.o.v. Nederland is dat je voor tropische planten geen kassen nodig hebt zodat je ze in grote getale buiten kunt zetten. Het was erg druk omdat het ook hier zondag is en iedereen vrij is. We hebben 2 uur lang in het zonnetje door de tuin gewandeld. Op het eind van de wandeling werden we weer geïnterviewd door een aantal meiden. Naast de botanische tuin ligt het presidentieel paleis.

Verder naar Bandung. De weg loopt via de Puncakpas. Deze ligt op 1500 m. Hier hebben we geluncht met uitzicht over het dal. Begin van de middag begon het te betrekken en even later kwam het water met bakken naar beneden. De rest van de middag is het blijven regenen.

Het hotel is aangekleed in javaanse stijl. Veel houtsnijwerk en kunst aan de muren. Erg sfeervol.

Rond etenstijd regent het nog steeds dus eten we in het hotel. Jammer dat we de enige gasten zijn.

P.S.: Iedereen bedankt voor de reacties. Altijd leuk om wat te horen.

• 13 April 2014 - 16:19

Leo / Elly Steij:

HET IS NET ALS OF WIJ ER ZELF WEER LOPEN, ERG MOOI OM DIT WEER EENS TERUG TE ZIEN.BEDANKT DAT WE MEE MOGEN KIJKEN.VEEL PLEZIER NOG. DOEI.

• 13 April 2014 - 18:24

Marian:

Wat een prachtige foto's van de botanische tuin! Jammer dat jullie zo regelmatig regen hebben of lijkt dat maar zo? Geniet verder van jullie reis! Liefs van Henk en mij en groetjes ook van Joop, xxx

• 14 April 2014 - 09:54

WIL :

Wij genieten met jullie mee en wat kunnen gebakken aardappeltjes toch heerlijk zijn .

Liefs van ons.

• 15 April 2014 - 18:46

Piet Giezeman:

Leuk de foto's van de botanische tuin en de puntjak pas. Roepen weer oude herinneringen op. Veel Plezier met jullie reis. Piet