Vertrek 1 april - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu Vertrek 1 april - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

Vertrek 1 april

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

02 April 2014 | Indonesië, Medan

Om 12.00 uur zijn we vertrokken met Malaysia Airlines. Na een rustige vlucht van iets minder dan 12 uur zijn we om 05.30 uur plaatselijke tijd in Kuala Lumpur geland. Om 09.00 uur zijn we doorgevlogen naar Medan waar we om 09.00 uur plaatselijke tijd aankwamen. De auto met chauffeur stond op ons te wachten. Medan is een behoorlijk grote stad met een modern vliegveld. De rit naar het hotel ging via het plaatselijke reisbureau waar we nog eens de reis op Sumatra hebben doorgenomen. Het verkeer is chaotisch. Links en rechts passeren, brommers die overal tussendoor schieten, verkeer dat op de verkeerde weghelft rijdt enz.. Iedereen toetert maar niemand maakt zich echt druk. We hebben niet kunnen ontdekken dat er bepaalde voorrangsregels zijn.
Langs de kant van de weg wemelt het van de handel. Er is o.a. (kippen)vlees, vis, groente en fruit te koop. De eerste twee liggen ongekoeld uitgestald op houten planken. Om 11.30 uur komen we moe aan in ons luxe hotel. Na een paar uurtjes rust, de stad in. Het hotel zit bovenop een winkelcentrum waar we onze eerste miljoenen pinnen. We proberen een stukje te wandelen maar dat is onbegonnen werk. Slechte trottoirs en veel verkeer. We nemen een brommertaxi waar we net met z'n tweeen inpassen en laten deze een half uur rondtoeren. Je krijgt zo een aardige indruk van de stad.

• 02 April 2014 - 21:10

Ina:

Wat leuk om zo jullie reis te volgen Yvon,,en het mee te beleven...! Groetjes,, ina

• 02 April 2014 - 23:57

Ingrid Beentjes:

Heel veel plezier en geniet er lekker van. Xxx Ingrid.

• 03 April 2014 - 19:15

Dorien:

Kei leuk om jullie belevenissen te lezen, ben benieuwd naar het vervolg........
    Geniet ervan

• 04 April 2014 - 08:26

Marijke En Jan:

Zo kunnen wij virtueel wat meereizen. Hoe is het weer daar? Veel plezieren we kijken uit naar de volgende berichten.

Jan en Marijke

• 05 April 2014 - 10:29

Paul En Wilma:

Hoe voelt het om even miljonair te zijn? Zo makkelijk gaat dat dus.
    Geniet, Wilma