24 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 24 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

24 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

25 September 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

We zijn te laat voor het ontbijt en rijden naar de supermarkt voor versgebakken broodjes (moeilijk te krijgen in de VS) en een paar ons heerlijke roastbeef. De rit van Stockton naar San Francisco Airport duurt slechts 2 uur. Tot onze eigen verbazing rijden we er zonder probleem in een keer heen ondanks dat de bewegwijzering niet altijd even behulpzaam is. We zijn ruimschoots op tijd. Het vliegtuig heeft ook nog een half uur vertraging maar dit wordt ingelopen doordat de piloot het gas wat verder opentrekt. Beschouwen we de afgelopen weken dan komen o.a. de volgende constateringen naar voren:
- Amerikanen zijn over het algemeen vriendelijke en behulpzame mensen
- De natuur is afwisselend en schitterend met ook de nodige wilde dieren
- Ontbijten in motels is keuze uit toast met jam, een koud ei, corn flakes, een zelf gebakken wafel of cake. Lunch bestaat voor 80 % uit hamburgers en de kwaliteit van het diner valt niet altijd mee. Conclusie: Lekker eten in de VS is geluk hebben en goed zoeken.
- Rijden in de VS is prima te doen. Brede wegen (tot 6-baans in steden) en het rechtsaf mogen slaan bij rood licht geeft extra doorstromen. In het begin is het wel wennen aan de stoplichten die aan de overkant van het kruispunt staan en het stopbord bij iedere kruising.
- Las Vegas is een waanzinnige stad en er gokken meer vrouwen dan mannen.
- Grand Canyon is zeer indrukwekkend.
- De VS moet het hebben van de natuur, historische hoogtepunten zijn we nauwelijks tegen gekomen al noemen ze zelf al gauw iets historisch.
Al met al een zeer interessante reis waarbij we wel erg veel kilometers hebben gemaakt (3000 mijl).
Alle mensen die ons gevolgd hebben en gereageerd hebben, bedankt. Het was leuk om de reacties te lezen.
De laatste foto's staan op http://picasaweb.google.nl/pgieze/WestAmerika24September# en laten zien hoe San Francisco grotendeels in de nevel is gehuld.