18 september - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 18 september - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

18 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

20 September 2009 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

We rijden verder naar het noorden. Rechts de bergen en hitte van Death Valley, links de bergen van de Sierre Nevada met hier en daar ijs. Het begint langzaam groener te worden. Als we na een uurtje uitstappen bij een meer, schrikken we van de temperatuur. Maar 24 graden! Om half twaalf zijn we in Mammoth Lakes. In deze wintersportplaats kan zomers gevist worden in de vele meren en gewandeld door de prachtige bossen. We halen wat informatie op bij de Tourist Information en maken een mooie wandeling van 2 uur naar circa 2900 m hoogte. We speuren om ons heen maar zien geen familie van Yogi Bear. Ze moeten hier volgens de vele waarschuwingsborden wel ergens zitten. Genoeg (kleine) eekhoorns. Ook spotten we weer een coyote. We rijden nog wat rond en checken om 16.00 uur in in het motel. 's-Avonds eten we in een echt steakhouse en kiezen voor de specialiteit van het huis die alleen in het weekend wordt geserveerd; prime rib steak. Het is een grote lap maar echt vrolijk worden we er niet van.
Foto's van vandaag op http://picasaweb.google.com/pgieze/WestAmerika18September#