10 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 10 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

10 september

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

11 September 2009 | Verenigde Staten, Sedona

Gisteravond nog even lekker in het donker gezwommen in het mooie zwembad van het motel. Vandaag vroeg op pad want we hebben een lange rit voor de boeg. We gaan vanuit Tucson naar het noorden. Als we onderweg stoppen om een foto te maken stopt er een vrouw om te vragen of we de weg kwijt zijn. Ze zag ons de kaart lezen. Erg vriendelijk zoals tot nu toe de meeste Amerikanen. We nemen de binnenweg richting Phoenix en pakken bij Phoenix de Apache trail. Een weg door een werkelijk schitterend landschap. Helaas zijn er maar weinig plaatsen om te stoppen. De laatste 22 mijl zijn niet meer geasfalteerd. We zijn dan ook aardig door elkaar gerammeld als we aan het eind bij de Rooseveltdam komen. Een indrukwekkend bouwwerk. We eindigen in Red Rock County en wel in Sedona. Machtige rode rotsen omringen de stad die zichzelf een van de mooiste en cultuurrijkste van de VS noemt. Door een recente regenbui zijn de straten wel met een rode blubber bedekt.
Even over de brandstofprijzen. We hebben getankt voor meer dan $3 per gallon (3,8l) maar ook prijzen gezien van $2,20 per gallon. Dit is circa € 0,45 per liter!