16 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 16 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

16 februari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

17 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om 8.00 uur lagen we heerlijk in het zwembad van 38 gr. Geheel ontspannen konden we op pad naar het Whakarewarewa (ik hoop dat ik geen lettergreep vergeten ben) Thermal Village. Hier wonen Maori's te midden van een aantal geothermische verschijnselen en maken hier ook nog in hun dagelijks leven gebruik van. Eten wordt gestoomd in een stoomput of wordt gekookt in een hotpool. 's-Avonds wordt gezamelijk gebaad in een aantal overdag volgelopen en afgekoelde badkuipen. Er was ook een muzikale show met een paar kinderen die al driftig meededen. Het park heeft ook een werkende geyser die zo'n 10 m omhoog spoot. Met dit bezoek waren onze vulkanische behoeften wel bevredigd en gingen richting de Bay of Plenty. Het doel is om hier met dolfijnen te gaan zwemmen. We staan op een camping in Ohope op 25 m van het strand.