12/13 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 12/13 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

12/13 februari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

14 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op weg naar het Noordereiland. We zitten op zo'n 40 km van Picton van waar de ferry vertrekt. Door de bochtige weg doen we hier 1,5 uur over. Om 13.15 uur vertrekt de boot en om 16.30 uur zijn we in Wellington. De tijd verstrijkt snel omdat we gedurende de reis in gesprek zijn met een ander hollands echtpaar dat 3 maanden door NZ trekt. Na de ferry geven we nog even flink gas totdat we na circa 150 km in Woodville midden in het dorp een camping vinden. Sleutel voor stroom en toilet ophalen bij het plaatselijke pompstation. Kosten $10, circa 5,50 euro.
De dag begint met mist maar nadat deze is opgetrokken zien we een strak blauwe hemel. Ons eerste doel is Cape Kidnappers bij Hastings. Hier zijn een aantal Jan van Genten-kolonies. Aangekomen aan de kust blijkt het hoog water te zijn wat betekent dat de vogels niet over het strand te bereiken zijn. Teleurgesteld lopen we wat rond maar komen er bij toeval achter dat er ook een safari mogelijk is met een 4WD busje. De tocht gaat over het 5200 hectare grote landgoed van een Amerikaan die er ook een golfbaan met 19 holes op heeft aangelegd. Na circa een uur komen we bij de Jan van Genten. Een geweldige ervaring. Een paar honderd vogels met jongen waar je bijna tussen kunt staan. Om half vijf zijn we weer terug en gaan met een tevreden gevoel op weg naar Tongariro National Park. We kiezen de kortste weg, de Inland Patea Route. Na zo'n 50 km gaat plotsklaps het asfalt weer over in gravel. Van de 125 km van deze weg blijkt 40 km gravel te zijn. Gelukkig is kwaliteit van het natuurschoon omgekeerd evenredig met de kwaliteit van de weg. Omdat we geen puf meer hebben om een mooi plekje te zoeken zetten we om half negen de camper op de eerste de beste camping die we tegenkomen. We zitten nu in Ohakune.
Foto's komen nog, dit lukt niet altijd.

• 14 Februari 2007 - 08:46

Carry:

Hallo Paul en Yvonne, wat zien jullie toch ontzettend veel, goed dat jullie straks thuis dit dagboek hebben!( zoveel om te onthouden)
    wij genieten zo ook mee, gr. Carry

• 15 Februari 2007 - 21:42

Ina:

Staan jullie ook op de top 10 camping? Wij vonden het Tongariro Park schitterend.
    Adembenemende uitzichten.
    Hiervandaan naar Taupo?