7 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu 7 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Paul en Yvonne Giezeman - WaarBenJij.nu

7 februari

Door: Paul en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Paul en Yvonne

07 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Om 6.00 uur opgestaan. Op naar de walvissen. We varen uit met drie boten en met sonar wordt gekeken of er walvissen zijn. Na een half uur zien we de eerste. Ze blijven ongeveer 10 min. boven en duiken dan weer 40 min. Het gaat hier om wat ze in NZ de sperm whale noemen. Volgens ons noemen wij dat een potvis. Slechts 10% komt boven water. Later zien we nog een walvis, waarschijnlijk dezelfde. We zijn nu official whale watchers. Paul iets meer dan Yvonne die een deel van de trip zeeziek is, ondanks de pillen die we genomen hebben. Ondertussen zien we ook nog een haai voorbij zwemmen en een albatros. Daarna op weg naar Abel Tasman National Park. Een lange en vermoeiende rit. Omdat alles tweebaansweg is, staat bij ieder wegwerk een stoplicht die een richting doorlaat. We zijn er heel wat tegengekomen. Ook weten NZ-ers wat verhuizen is. Ze nemen hun huis mee. De hele highway wordt dan voor een deel afgezet om het huis te laten passeren. Uiteindelijk in Abel Tasman gearriveerd.

• 07 Februari 2007 - 10:56

Ina:

Toch naar Abel Tasman lees ik net. Had ik niet verwacht vanuit Kaikoura. Zo te lezen genieten jullie volop. Mooie foto's. Zodra jullie weer thuis zijn lijkt het ons leuk om de verhalen te horen. Volgende week vrijdag komen Sonja en Vera op de borrel.Gr.

• 07 Februari 2007 - 12:18

Carry:

zo wil ik ook wel verhuizen, niets inpakken, wegwezen en opnieuw beginnnen!
    geniet van alles, tot ziens op de fotos, Carry

• 07 Februari 2007 - 21:16

Tris & Miral:

Lieve Ome Paul en tante Yvon, Jeetje wat maken jullie een hoop mee! En wat een mooie fotos. We zijn HEEEEEEEL erg jaloers op jullie! Blijven jullie volgen de komende weken! Veel plezier nog! Dikke kus

• 08 Februari 2007 - 16:06

Ank:

speechless , wat heben jullie veel gezien in korte tijd yvon ! wat jammer zeeziek ! maar je hebt echt walvissen gezien en robben zo dichtbij ! adembenemend de natuur lijkt me ook bizar zo heb je een goede buur en vervolgens niet meer neemt hij zijn huis op z`n bult buye buye zwaai zwaai

ohhh hier is ook iets bijzonders , er ligt 5 cm sneeuw !! zo mooi !
    vanavond met Marian en vriendin naar Rob de Nijs smile leuk he
    lees jullie weer snel
    warme groet Ank

• 08 Februari 2007 - 16:18

Anneke:

Leuk is dat he zo,n verhuizing ,zo te zien is het weer goed daar ,hier ligt een laagje sneeuw maar dat zal morgen wel weer weg zijn de groetjes van mij en tot horens.anneke

• 08 Februari 2007 - 20:29

Helene En Joop:

ik zie mooie plaatjes van beschutte stranden en glasheldere meren op google earth van dit nationale park. gaan jullie het coast track volgen of het inland track?